از صابون های مخصوص ظرف، در چه مواردی می توان استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

موارد معمول خانگی برای تمیز کردن با صابون ظرف
صابون ظرف (شوینده ظرف یا مایع ظرفشویی نیز نامیده می شود) نوعی صابون خاص است که حاوی مخلوطی از سورفاکتانت ها (موادی است که برای از بین بردن تنش بین مواد جامد طراحی شده است) مخصوصاً کف زیادی دارند و به دلیل عدم تحریک پوست ، انتخاب می شوند. این مخلوط خاص سورفاکتانت ها باعث می شود صابون ظرف در برش روغن و چربی ظروف و گلدان ها بسیار م effectiveثر باشد. برخی از انواع صابون ظرف نیز شامل رنگ ، رایحه یا مواد شستشو می باشد.

چند سال پیش ، برخی از صابون های ظرف حاوی فسفاتهایی بودند که به تمیز کردن کمک می کنند اما یک خطر زیست محیطی دارند. فسفات ها می توانند به دریاچه ها و نهرها برسند ، جایی که آنها شکوفائی جلبک ها را کاهش می دهند که سطح اکسیژن آب را کاهش می دهد. امروزه بیشتر صابون های ظرفی این فسفات ها را حذف می کنند. برخی از صابون های ظرف همچنین حاوی تریکلوزان است ، ماده ای ضد باکتری که با جلوگیری از تجزیه میکروبی پسماندها در تأسیسات تصفیه فاضلاب ، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برای هر چیزی که از صابون ظرف استفاده می کنید ، بهتر است برچسب های محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی فسفات یا تریکلوزان نیست.

اگرچه به طور کلی ، صابون ظرف یکی از ایمن ترین محصولات تمیز کننده است. طبیعت نسبتاً ملایم صابون ظرف ، آن را برای بسیاری از کاربردها که اصلاً شامل ظروف نیست ، انتخاب خوبی می کند. شاید از همه معروف تر ، صابون ظرف برای نجات هزاران پرنده ای که در اثر نشت روغن اقیانوس در آلاسکا و لوئیزیانا به شدت آلوده شده اند ، استفاده شده است.

نگاهی به بسیاری از موارد تمیز کردن صابون ظرف معمولی بیندازید.

 

 

 


01
از 12
دست زدن به کف
با کف و صابون ظرف را بشویید
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرفشویی ملایم یک تمیز کننده خوب کف است. تنها آنچه شما نیاز دارید 1 تا 2 قاشق غذاخوری صابون ظرفی است که با یک سطل آب مخلوط شده است. کف ها در کمترین زمان تمیز و براق می شوند.

صابون ظرف در کفهای انعطاف پذیر مانند مشمع کف اتاق و وینیل بسیار مثر است و همچنین روی کاشی و سرامیک نیز به خوبی کار می کند. اما در کف چوب از آب و صابون استفاده نکنید ، زیرا ممکن است در اثر رطوبت لکه دار شود یا تاب بخورد. اگر کفپوش لمینت پلاستیکی دارید ، توصیه تولید کننده را برای تمیز کردن دنبال کنید. اکثر لمینیت ها هشدارهایی در مورد اثرات رطوبت بیش از حد دارند.

02
از 12
خشکشویی
خیساندن لباس در آب و صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
از بین بردن لکه های بر پایه پارچه از روغن است. برای این کارهای سخت ، صابون ظرف یکی از بهترین مواد پاک کننده لکه است. صابون ظرف را به آرامی قبل از شستن در داغترین آبی که برای نوع پارچه شما بی خطر است ، به لکه روغن بمالید.

صابون ظرف مخصوصاً روی روغنهای حاوی مواد غذایی مانند سس سالاد بسیار م effectiveثر است و به اندازه کافی ملایم است که حتی روی پارچه های ظریف مانند ابریشم و پشم نیز قابل استفاده است.

اگر یک شوینده مخصوص قابل شستشو در دسترس ندارید ، پارچه های ظریف مانند پشم و ابریشم را با دقت در محلول 1 گالن آب و یک قاشق غذاخوری صابون ظرف بشویید. مورد پارچه ای را درون محلول قرار داده و زیر آب قرار دهید تا کاملاً خیس شود. سپس ، با استفاده از دستان خود به مدت حدود یک دقیقه به آرامی مورد را تحریک کنید. مطمئن شوید که بعد از آن در آب خنک و خنک بشویید.

03
از 12
تمیز کردن سطوح
پاک کردن یک میز آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از سطوح منظم در خانه شما می توانند از استفاده از صابون ظرف به عنوان پاک کننده بهره مند شوند. یک محلول صابون ظرفشویی ملایم روی صفحات میز ، تخته پایه ، طاقچه های شیشه و بسیاری از سطوح دیگر به خوبی کار می کند.

یک راه آسان برای استفاده این است که کمی صابون ظرف به یک بطری اسپری پر از آب گرم اضافه کنید. سطوح را غبارآلود کرده و تمیز کنید ، سپس با یک دستمال مرطوب بشویید و سطوح را خشک کنید.

04
از 12
لوازم تمیز کردن
یک اجاق توستر تمیز
صنوبر / خورخه گامبوا
لوازم خانگی غالباً کوچک یا بزرگ به نظافت نیاز دارند و صابون ظرفشویی یک تمیز کننده عالی است. لوازم آشپزخانه ، از جمله مایکروویو ، توستر ، مخلوط کن ، مشبک ، اجاق گاز ، اجاق گاز ، یخچال و فریزر و سایر موارد مناسب برای تمیز کردن با صابون ظرف هستند. سایر وسایل خانه مانند واشر ، خشک کن و فریزر نیز ممکن است از تمیز کردن ملایم اما کامل با محلول آب و صابون ظرف بهره مند شوند.

اطمینان حاصل کنید که بعد از شستشو با پاک کردن با پارچه مرطوب ، سطح دستگاه را بشویید و کاملاً خشک کنید.

05
از 12
تمیز کردن فیلترهای تهویه هوا
تمیز کردن فیلتر تهویه هوا
صنوبر / خورخه گامبوا
همچنین می توانید از صابون ظرفشویی برای تمیز کردن کف یا فیلتر مش فلزی روی کولر استفاده کنید. فیلتر را در آب گرم مخلوط شده با صابون ظرف خیس کنید ، به آرامی با مسواک مالش دهید ، سپس بشویید و خشک کنید. در طول تابستان هر ماه یک بار فیلتر را تمیز کنید تا هوای تمیزتری داشته باشد.

06
از 12
شستن پرده های پنجره
پرده پنجره
صنوبر / خورخه گامبوا
تمیز کردن پرده های فلزی سرگرم کننده نیست ، زیرا باید تیغه به تیغه برداشته شود و تمیز شود. این کار هرگز مورد پسند کسی نخواهد بود ، اما شما می توانید با استفاده از مخلوط آب و صابون ظرف ، یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن پرده ها ، کار را آسان تر کنید.

07
از 12
تمیز کردن شیشه
تمیز کردن یک پنجره با صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف رقیق شده می تواند برای تمیز کردن سطوح شیشه ای مورد استفاده قرار گیرد و بهترین مورد برای استفاده روی شیشه های واقعاً کثیف است. سعی کنید از صابون ظرف رقیق شده t استفاده کنید

o قبل از بازگشت به سطح با شیشه پاک کن کاملاً شیشه را تمیز کنید تا بدرخشد. اگر از صابون ظرف خود روی لیوان استفاده می کنید ، ممکن است تمیزکننده شیشه لازم نباشد.

08
از 12
کم کردن کابینت های آشپزخانه
کابینت آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
کابینت های آشپزخانه که مورد غفلت واقع شده اند کار پاکیزه ای بزرگ است. روغن و چربی موجود در آشپزخانه با دود ، گرد و غبار و سایر مواد زباله آشپزخانه مخلوط می شود و لایه ضخیمی از شن و ماسه چسبناک روی کابینت آشپزخانه ایجاد می کند. صابون ظرفشویی و پاک کردن منظم اولین خط دفاعی شما در برابر این تجمع است. دو قاشق غذاخوری صابون ظرف را در آب گرم مخلوط کنید تا محلولی برای شستشوی کابینت ها ایجاد شود.

همان سورفاکتانت هایی که روی ظروف چربی می زنند ، آن را از روی سطوح کابینت نیز بلند می کنند.

09
از 12
نظافت در فضای باز
مبلمان فضای باز
صنوبر / خورخه گامبوا
مواردی که نیاز به نظافت در فضای باز دارند نیز می توانند از یک نظافت خوب استفاده کنند. وقتی زمان تمیز کردن صندلی های پاسیو و میز ، گریل کباب و اجزای آن یا لکه های روغن یا چربی روی بتن فرا می رسد ، به دنبال ماده شوینده ظرف آشپزخانه خود نباشید.

مبلمان پاسیو: مقدار کمی مواد شوینده ظرف را که در یک کاسه آب گرم مخلوط شده است می توان مبلمان پلاستیکی یا پاسیوی فلزی را پاک کرد. پس از صابون کشی مبلمان و تمیزکردن کمی با پد نایلونی بدون خراش ، مبلمان فضای باز را با شلنگ باغ بشویید. این تکنیک روی مبلمان پلاستیکی یا فلزی به خوبی کار می کند ، اما ساج یا سایر مبلمان چوبی را با صابون ظرف تمیز نکنید.
گریل کباب پز: از مخلوط قوی صابون ظرف و آب گرم استفاده کنید و از محلول برای از بین بردن باقی مانده چربی از دیواره های کوره و مشبک های مشعل استفاده کنید. قبل از استفاده مجدد از گریل ، حتماً آن را کاملاً بشویید.
اسلب های بتونی: می توان لکه های روغن و ضد یخ روی تخته گاراژ یا مسیر عبور را از بین برد ، ابتدا لکه را با جوش شیرین بپوشانید ، سپس مقداری صابون ظرف رقیق نشده روی آن بریزید. لکه را با یک برس پلاستیکی مالش دهید ، سپس بگذارید چند ساعت بماند. محل لک شده را بشویید و در صورت لزوم چندین بار تکرار کنید تا لکه از بین برود.
10
از 12
تمیز کردن جواهرات
تمیز کردن جواهرات با آب صابون
صنوبر / خورخه گامبوا
سعی کنید مقدار کمی صابون ظرف را با آب سلزر در یک کاسه مخلوط کنید ، سپس قطعات جواهرات کثیف را به مدت 5 دقیقه در محلول خیس کنید و آن را در مخلوط حل و فصل کنید. می توان از مسواک نرم برای از بین بردن آلودگی استفاده کرد.

11
از 12
نظافت شخصی
استفاده از صابون برای نظافت شخصی
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف به اندازه کافی ملایم است و می تواند به عنوان جایگزین شامپو و صابون بدن استفاده شود. این یک ترفند مورد علاقه مسافران کوله پشتی است - آوردن یک بطری کوچک صابون ظرف برای تأمین تمام نیازهای تمیز کردن. از صابون ظرف به همان روشی که از صابون مایع بدن استفاده می کنید استفاده کنید: مقدار کمی را روی کف کف خود بچرخانید ، سپس آن را به پوست سر یا بدن بمالید.

روغن های طبیعی مو و محصولات نظافتی که روی برس ها و شانه ها جمع می شوند را می توان با خیساندن آنها در محلول آب گرم و صابون ظرف به مدت یک ساعت یا حدود از بین برد.

12
از 12
لکه های فرش
استفاده از صابون روی لکه های فرش
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از لکه های فرش را می توان با محلول صابون ظرف از بین برد. 1 قاشق غذاخوری مایع ظرف را در 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید ، سپس لکه را با یک پارچه تمیز مرطوب با محلول آغشته کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملاً از روی فرش پاک شود ، سپس محل را با آب کشیدن محلول بشویید. با پارچه یا حوله های کاغذی محل را خشک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: